A X Dangerous X Watchdog
Selepas tiba di Republik Podokea, Gon, Leorio, dan Kurapika menaiki bas pelancongan ke Gunung Kukuroo, tempat tinggal Killua. Namun, mereka terhalang oleh pintu besar. Sesiapa yang cuba masuk melalui pintu sisi akan dimakan oleh anjing penjaga.