Departure X And X Friends
Gon, budak 12 tahun, memenuhi janji kepada Mito, wanita yang membesarkannya, untuk minta kebenaran bagi mengambil Ujian Pemburu dan jadi seperti bapanya. Semasa ke tempat ujian, Gon bertemu Leorio dan Kurapika. Namun mereka berdepan kesukaran.