Jan Guillou kliver in i tävlingen
Alex Schulman och Jan Guillou gör upp mot Gry Forssell och Mikael Tornving. Alex kritiserar sin tidigare lagkamrat (hans fru) och gläds åt nya parhästen Guillou. Författargiganten själv verkar dock något mer skeptisk...