Kariya dan yang lain berjaya membuka Seireimon dengan bantuan perusuh dari Kusajishi. Setelah masuk, mereka menyerang Dewa Maut dan para perusuh, dan kekacauan pun berlaku. Ichigo dan yang lain meninggalkan Orihime untuk merawat pengawal pintu.