Ichigo, Rukia, Orihime, Chad dan Uryu mengepung Bount Ryo Udagawa, tetapi mereka tidak berdaya apabila dia melepaskan kuasa besar Patungnya, Friede. Serangan seperti ular Friede diarahkan kepada Uryu apabila Udagawa mengetahui Uryu ialah seorang Quincy.