Rukia berdiri di atas Sokyoku di ambang pelaksanaan hukuman, tanpa menyedari bantuan sedang dalam perjalanan. Kapten Ukitake, Kapten Kyoraku, Ichigo, dan rakan-rakan setianya semuanya berlumba untuk menyelamatkan nyawanya.