Hitsugaya dan yang lain menyiasat Senzaikyu yang dimusnahkan oleh Jin Kariya dan kumpulannya. Sementara itu, Rukia yang cedera dalam pertarungan dipindahkan dan dirawat di rumah Kuchiki. Ichigo mengikutinya dan meminta Byakuya bertarung bersamanya.