Sementara Renji berusaha untuk menyelamatkan Rukia dari bahaya, Ichigo tinggal di belakang untuk menahan Byakuya Kuchiki. Ruki tidak percaya bahawa Ichigo dapat bertahan dalam pertarungan lain dengan abangnya.