Hitsugaya mengetahui bahawa Bount telah mengumpulkan perusuh, jadi dia pergi ke hutan di Kusajishi bersama Rangiku dan Renji untuk memulakan siasatan. Sementara itu, bangunan-bangunan di Seireitei yang dimusnahkan oleh Ichinose sedang dipulihkan.