Ichigo dan Lirin mendapati diri mereka dalam bahaya apabila diserang oleh Bount bernama Yoshino Soma dan Patungnya, Goethe. Kunjungan yang tidak dijangka daripada Rukia tiba tepat pada masanya, tetapi dia dan Ichigo tidak dapat berlawan.