Selepas penculikan Chad, Ichigo dan yang lain bertemu Urahara untuk menjelaskan keadaan mereka. Ichigo menerima panggilan telefon daripada Lirin yang mengarahkan Ichigo membawa semua rakannya ke Muzium Karakura.