Apabila Jin Kariya mendedahkan bahawa misi sebenar Bount adalah untuk menghancurkan Persatuan Roh, Ichigo terkejut. Tidak dapat melepaskan Bankai, Ichigo diserang oleh Kariya. Getsugatenshonya tidak berguna dan Ichigo tidak dapat bergerak.