Dikuasai oleh Ritze, Patung milik Mabashi si Bount, Rukia menyerang rakan-rakannya dengan seluruh kuasa. Adakah rayuan terdesak Orihime dan kuasa Shunshunrika cukup untuk menyelamatkan mereka?