Ichigo, Renji, Rukia, Chad, Orihime dan yang lain memasuki gua Bount. Semasa mereka berhati-hati meneruskan perjalanan, mata Patung Gesell tiba-tiba muncul. Mereka mengikuti mata Gesell ke dalam gua dan pertempuran bermula.