Hampir di penghujung labirin Gesell, Patung Gesell berubah ke bentuk sebenar. Ichigo bersedia dengan Zangetsu, tetapi Renji berkeras mahu lawan sendiri. Renj yang bertarung bersama Ichigo sejak tiba di Dunia Manusia, menyesali kelalaiannya.