Pelepasan pedang Ulquiorra, Murcielago, terlalu kuat. Ichigo melepaskan Getsugatensho, namun masih tak dapat cederakan Ulquiorra. Ichigo terus cuba selamatkan Orihime. Ulquiorra terus berlawan, Orihime dan Uryu risau apabila Ichigo menuju ke puncak.