Pertarungan di Karakura dan Persatuan Roh berakhir. Karakura dipulihkan ke Dunia Hidup menggunakan teknologi Mayuri dan semua bersiap untuk pulang. Ichigo bertemu rakannya semula yang pulang dari Hueco Mundo, apabila keadaannya tiba-tiba berubah.