Komamura gunakan Bankai, Kokujo Tengen Myo-oh untuk menundukkan Tosen. Namun, Tosen telah mengetahui kelemahan Bankai Komamura dari pengalaman mereka bersama. Walaupun cedera, Komamura tak menyerah dan bertanya kenapa Tosen memilih menjadi Dewa Maut.