Kapten Utama Genryusai Yamamoto bertempur dengan Aizen, tetapi usahanya membakar Aizen digagalkan oleh Wonderweiss yang memadamkan api. Wonderweiss, Mod Arrancar ciptaan Aizen, dicipta untuk menyekat Zanpakuto Genryusai, Ryujinjakka.