Hirako, marah, memegang Hiyori yang nazak dan bersiap untuk melawan Aizen. Hisagi dan Komamura bertarung dengan Tosen, cuba mengembalikan rakan lama mereka. Namun, Tosen yang percaya pada jalannya sendiri mengabaikan rayuan mereka dan menyerang.