Semasa mengejar Aizen, Ichigo dan Isshin tiba di Dunia Jurang, tempat masa bergerak 2,000 kali lebih cepat. Isshin mahu Ichigo pelajari Getsugatensho Akhir untuk tewaskan Aizen. Keigo dan Tatsuki di Karakura terjaga dan mendapati mereka dalam bahaya.