Pasukan Pengawal Ke-13 dan Visoreds melancarkan serangan besar-besaran terhadap Aizen, tetapi Aizen mudah mengatasi mereka. Apabila harapan hampir hilang, Hirako menarik perhatian Aizen, memberi peluang kepada Hitsugaya untuk memberikan pukulan maut.