Aizen terus mengejar rakan-rakan Ichigo. Keigo yang bimbang cuba menyerang Aizen dengan Zanpakuto yang dicuri dari Kurumadani. Gin kembali kepada Aizen setelah menangani Rangiku, menyebabkan Tatsuki dan yang lain bersedia untuk kemungkinan terburuk.