Andrei se Marii svěří s narůstajícími obavami ze soudního procesu – na scéně se objevila také inkriminující zpráva armádního psychologa. Andrei Marii žádá o hodnocení, ale když zjistí, že ho ještě nenapsala, rozzuří se.