Yumichika terperangkap di dalam parit kegelapan Chuhlhourne. Dia mendedahkan kuasa sebenar Zanpakutonya. Izuru Kira melawan Abirama Redder di tiang selatan. Abirama menggunakan "Aguila" untuk menyerang Izuru dari langit.