Arka Hueco Mundo disambung semula. Ichigo, Rukia, Uryu, Chad dan Renji memecah masuk ke Hueco Mundo untuk menyelamatkan Orihime. Ichigo menyelamatkan Orihime selepas melepasi pelbagai halangan dan menewaskan Grimmjow Jeagerjaques.