Nnoitora memberitahu pasukan Ichigo yang Nel bekas Espada. Ichigo dan kawan-kawannya ditipu supaya Nel masuk jauh ke dalam Las Noches. Ichigo mempercayai Nel. Ichigo terus berjuang walaupun selepas dicederakan untuk melindungi Nel.