Den store finale
Da Elly og Pato ser hvor dårlig en basketball-spiller, Pocoyo er, vil de ikke spille med ham. Pocoyo er vred: Hvis han ikke må spille... Så må hans venner heller ikke! Han boykotter spillet på skøre og sjove måder. Hvordan ender det mon?