Hr. Brown er bekymret for sin nattesøvn, fordi børnene måske vil være bange for at campere i træhytten. Paddington vil gerne modbevise ham, men der er tordenvejr./Der er et monster på Paddingtons værelse, og fru Bird tager ham med på monsterjagt.