Paddington imponeres af en sikkerhedssamtale med det lokale brandvæsen. Da der sker en ulykke, kommer Paddington til undsætning./Mateo og Judy danner en hemmelig klub i træhytten og vil ikke lade Jonathan og Paddington være med uden et kodeord.