Det er halloween og Paddington er på slik eller få slik-tur med Jonathan og Judy i nabolaget, men hr. Curry vil ikke lege med ... eller vil han?/Hvorfor falder bladene af træerne? De gør det ikke i Peru. Paddington opdager efterår.