Paddington slipper uheldigvis skolens ørkenrotte, som Judy passer, fri. Paddington og Judy leder efter den i huset og i hr. Currys have./Jonathan og Paddington skal have deres spejdermærker, men hr. Curry er ikke tilfreds med dem.