Rådhusets tag er utæt og skal udskiftes, og Paddington skal være helt stille for at indsamle penge dertil./Betyder de underlige radiobeskeder, som Jonathan modtager, at besøgende fra en anden verden er på vej? Paddington danner en velkomstkomite.