Jasses relation till exet Adrian är inte bra. De har ändå delad vårdnad om en hund som Jasse ska träffa för första gången på länge. Adde och Anna-Lisas mops får panik när klorna ska klippas. Adde tvingas lämna när besöket blir för obehagligt.