Niklas vill komma så billigt undan som möjligt när han och Julia ska plocka jordgubbar på en bärodling. Elin besöker sin pappas gravsten, och berättar om sorgen och saknaden efter sin far. Elin har ärvt många av sina egenskaper från honom.