Stammissystrarna Gunnel och Maritta är i Ullared och deras uppdrag är att hitta en fästman till Maritta, och var gör man det bättre än i sportbaren? Ola-Conny förbereder sin nya spiktävling, och Kjell har sönder sina solglasögon i en grillolycka.