Det är midsommar och Gunnel och Maritta ordnar knytkalas med Åke. Han har dock svårt att minnas vad han skulle köpa. Fitnessfantasten Niklas shoppar 16 kg av sin favoritmat - ris. Ola-Conny möter upp Morgan och de skålar in midsommarafton till sjöss.