Åke gör sitt bästa för att laga till en gazpacho. Alexander från Uddevalla shoppar enorma mängder lakrits. Kjell ordnar en överraskning för Ros-Marie på varuhusets tak. Morgan köper en elcykel men får problem när det är dags för monteringen.