VDn Boris inviger varuhusets nya lägenhetshotell “Skogslängorna”. Först att flytta in är Gunnel och Maritta. Morgan och Ola-Conny stöter på motgångar när de lagar pizza på grillen. En åttabarnsfamilj från Strömsund ska köpa 3000 meter plastfolie.