Farbror Pecos rider igen
Tom och Jerry är mitt i en jakt när Tom hör någon sjunga en sång om en katt som möte sitt olyckliga och smärtsamma öde när han jagade en överlägsen motståndare. Sången handlar om att underskatta din motståndare.