Drake vid helgtid
Hildie skickar ut Tom och Jerry i skogen för att hitta en drakbäbis, som de sedan blir vänner med på vägen hem. När Hildie avslöjar att hon tänker göra middag av drakbäbisen måste Tom och Jerry samarbeta för att rädda honom.