Pocoyo sorterer affald
Pocoyo og Pato finder nogle affaldscontainere. Elly har en masse ting, der skal sorteres: flasker, dåser og aviser. Frede har også ting, der skal sorteres, men Pocoyo og Pato er nødt til at overbevise ham om, at det er en god ide.