Engang for ikke-så-længe siden...
Pocoyo og hans venner klæder sig ud, og fortælleren beslutter sig for at fortælle en historie. De klassiske eventyr tager sig meget anderledes ud end normalt, da vennerne vender op og ned på eventyret på en morsom og overraskende måde.