Intrigen tätnar mellan Adam och Elin. Stämningen är stel och ingen verkar nöjd med situationen mellan dem. Mcuze får i uppgift att visa en ny tjej till huset. Och så får Jasse en oväntad kärleksförklaring på en minst lika oväntad plats.