Ginjo mendedahkan sikap sebenar dengan menyerang Ichigo dan melucutkan kuasa Fullbringnya. Ichigo berputus asa kerana kehilangan kuasanya lagi, apabila bapanya Isshin dan Kisuke Urahara tiba.