Selepas mendapatkan Shikai semula, Nozomi sertai Ichigo dan yang lain untuk lawan kapten Reigai, tapi Dewa Maut yang lain menghalang. Dalam pertempuran, Hisagi dan Izuru tewas pada Reigai Hitsugaya, yang bersiap untuk tewaskan kedua-dua leftenan itu.