Dalam Dunia Jurang, Rukia dan yang lain bertindak sebagai umpan untuk tarik perhatian Reigai sementara Ichigo, Urahara dan Kon ke Seireitei. Semasa mencari makmal Kageroza, Urahara kembalikan kuasa Ichigo tapi dikesan oleh Reigai Nemu dan Nanao.