Kagum dengan usaha Ichigo dan rakan-rakannya untuk melindunginya, Nozomi memutuskan untuk tinggal bersama kumpulan itu dan mula menggunakan kuasanya untuk menyembuhkan Ichigo. Sementara itu, di Persatuan Roh, Byakuya berdepan dengan Reigai Hitsugaya.