Selepas kalah kepada Kageroza, Ichigo kehilangan kuasa Dewa Mautnya. Masih bertekad untuk menyelamatkan Nozomi, Ichigo dan kawan-kawannya berkumpul di kedai Urahara untuk merancang penyelamatan.