Tarikh hukuman mati Rukia dipercepatkan ke waktu terakhir pada hari esoknya. Toshiro tertanya-tanya jika pengambilalihan Sokyoku adalah niat sebenar Ichimaru. Renji Abarai menyertai Yoruichi dan Ichigo di tempat latihan, dengan matlamat mencapai Bankai.